bouquet

Stílusváltások

Sharing is caring!

                                                                                                                                             Azt veszem észre – és nem csak én – hogy profitorientált lett a parfüm ipar. Is! A haszonszerzéssel pedig….sajna, eo-24627gyenes arányban csökken a fantázia.
A kétezres évek elején kezdtek hódítani az édes illatok. Cukormáz termékek, amelyek a nők bájosságát, édességét, törékeny kislányosságát hangsúlyozták.
A marketing bevált és óriási kereslet lett ezekre a termékekre. Sikerült elhitetni azt, hogy minél édesebb illatokat használunk, annál édesebbek leszünk mi is. Akkor is, ha történetesen sárkány természetünk van :D. Ez a tendencia nálunk még mindig tart.
Egyenhaj – egyenműszempilla – egyenköröm – egyenszirup.
Elszomorít, hogy a reklám ennyire befolyásol embereket – megjegyezném nem kevés pénzért.
Pedig……vannak és voltak fantasztikusan jó édes parfümök akik divatba hozták ezt a vonalat – gondoljunk csak Escada, Lancome pár remekére, vagy ott van Givenchy: Ange ou Demon sorozata. Jók. És sok nőnek remekül áll ez a vonal, de nem mindenkinek és nem feltétlenül.

Tőlünk kicsit nyugatabbra már egy új hullám dívik jó pár éve, nálunk a tömegpszichózisa úgy látom most indul be.

Egészen más karakter és ez az oud!
Hozzá kell tennem nagy agarfa rajongó vagyok és volt szerencsém már jó pár ilyen illatot használnom.
Az oud őrülete Keletről gyűrűzik be.
Tudni kell, hogy egy rendkívül tömör összetételről van szó. Képletesen olyan, mint amikor egy erdőben éjjel tűzrakás után már csak a parázs izzik a sötét éjszakában….a csillagok fénye alig ér le. Izzó parázs, félelmetes veszélyes.
Az igazi oud…..képes akár két – három hétig sálon hagyva beillatosítani az egész szobát.
Mi a lányaimmal ekkor szerettünk bele!
Kaptunk egy milit ajándékba.
Rögtön elkezdtem kutatni.
Elszomorodtam: egy valódi agarfa olajból készült illat hat számjegyű és minimum kettővel kezdődik. Magyarul nem tudom kifizetni.
Vannak higítások, készülnek szintetikus változatban is. Keresgettem….
Montale illatait nagyon szeretem. Van Al Haramainnak luxus kategóriás oud terméke és van olyanja is, amely két órán keresztül tart.
A márkák egymás után törik magukat, hogy a füstös – keleties, agarfás parfümöt legyártsák: van aki drágábban, van aki olcsóbban. A rózsás – oud kombináció a legkeresettebb. Yves Rocher, Rasasi, Tom Ford, Mancera, Aramis, még az Oriflame is stb…..ugyanezeket állítják elő.
Ide hozzánk most kezd beáramlani az az őrület, amely nyugaton már tombol.
Az elmúlt időszakban így alakult a trend:
Kétezres évek: szirupillatok
Ebben az évtizedben: oud hullám
Mi jön ezután?
Óriási váltás lenne, ha behoznák az ó – retró vonalat. A húszas – harmincas évek aldehides –  kesernyés – gengszteres – pikant  hangulatát. Rengeteg finom parfüm született azokban az években.

Chanel: No5 (1921) , Coty: l’Aimant (1927), Lanvin: Arpege (1927), Dana: Tabu (1932), Guerlain: Shalimar (1925), Molinard: Habanita (1921) stb. stb., stb.

Elképzelhetőnek tartom egyébként, mert a niche vonal mozdul ebben az irányba. JHG, Villoresi, Lutens, Amouage, Molinard kreációiban érezhető ez a filling. Elröpít, múltbavisz és ettől elképesztően szexi és trendi lesz.

(Parfümbűbáj)

Tagged with:
Posted in Illatolatok Uncategorized

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

*

error: A tartalom védett!