bouquet

Mi a titka a Lempicka illatoknak?

Sharing is caring!

Az elsők között volt, aki a gourmand illatokat megalkotta. Bombaként robbant a kilencvenes években. Újdonság volt az akkor éppen divatos gyümölcsös, vagy erőteljesen virágos parfümök világa után.

Szinte mindenki Lolita Lempicka kreációkat keresett. Thierry Mugler mellett. Hihetetlenül jó név – választás volt. És tudatos. Egyrészt Nabokov fiatal és ártatlan (?) Lolitája volt az egyik, másrészt a lengyel festőnő Tamara de Lempicka volt a másik névadó.
 
Tudatos volt a design. Almák, melyek az Édenkertet szimbolizálják….és….a bűnbeesést. Azután jöttek a szívecske formák, hengerek, mind – mind erotikát, csábítást sugalltak a tudatalattinak.
 
A gourmand illatokat később már szinte mindenki üzemszerűen kezdte gyártani. A kétezres éveket mind a mai napig gyakorlatilag az édes, cuppanósan “ehető” kölnik uralják és kotorászni kell a mainstream kategóriákban, hogy ne kapjunk hirtelen gyomorrontást, émelygést, mert bizony a parfümök egyre és egyre …. és egyre jobban édesednek. Bár hamarosan vége, itt az oud őrület.
 
Lempicka azonban nagyot alkotott! Emlékszem, amikor először szaglásztam nem akartam hinni az orromnak. Annyira új volt, és annyira más! Behozta a medvecukor/csillagánizs/praliné vonalat az illatvilágba és jó lett! Aztán az L végigsepert a világon fahéjas alapokkal megspékelve vaníliával és tömjénnel. Élveztem az érzést, amit nyújtott! Beköszönt a kókuszba zárt könnyedség az Elle l’Aime, csábított a Si, döngölt a Noire.
54 parfümöt alkotott, de gyakorlatilag csak nyolc – kilenc anyaillatot és ezek flankereit. Némelyik valóban felejthető, de összességében az édes kategóriában Mugler után ezt a tervezőt kedvelem.
 
A célközönség a fiatalság. A tizentől úgy harmincig, harmincötig…Azt sugallja, hogy költs minél többet és ne törődj semmi mással. Én egyszerűen a plázák illatainak hívom, mert az évezred elején mást nem is éreztem a bevásárlóközpontokban csak ragacsszagokat…..amelyek természetesen már nem csak az említett designeré voltak.
Mindenesetre az L, Lolita Lempicka és Si egy rövid ideig kultuszparfümök voltak.
 
Nagyon jól állnak a fiataloknak, hiszen ők még igazi kis Loliták.
A reklámok modelljei is mind szemtelenül fiatal élettel teli kis szépségek.

 
Az L – nek, amelyet már nem gyártanak, aukciós oldalakon gyönyörűen megy fel az ára. Ma már nem ritka a 100 – 120 € összeg. Emlékszem pár évvel ezelőtt nyolcezerért vágták utánam. Azok színe, amely megőrizte eredeti árnyalatát és nem barnult be, az még drágább.
Hogy meddig tart az illatai népszerűsége, azt nem tudom. Tavaly azért előrukkoltak párral, de azt gondolom, hogy a Sweet sorozat minősége és fantáziája a nyomába sem ér az elődeiknek. Lassan itt a nyár, új parfümöt még nem láttam.
Ki tudja….lehet, hogy készül egy újabb nagy dobásra a vegykonyhában. Mindenesetre szurkolok Neki.
(Parfümbűbáj)
Tagged with:
Posted in Házak – Illatok

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

*

error: A tartalom védett!