Megjelenés: 2021. október
Orr: Cristiano Canali
Milyen: Unisex
Karakter: Bőrös – füstös
Kategória: Niche
Illatjegyek: Fej: Itáliai citrom, madagaszkári feketebors, motorolaj.
Szív: Motorolaj, fémes jegyzetek, rum, CO2, neroli, bolgár rózsa, yakima menta, autóverseny akkord.
Alap: Ambroxan, laoszi oud, kátrány, aszfalt, haiti vetiver.
…………………..
Helyszín: 7Scents Budapest V. Magyar utca 18.
Meghívott: Andrea Bissoli Rubini
Alkalom: Nuvolari parfüm világpremier
Meglepetés: Salmson Val 3 versenyautó
……………………..
Tavaly vettem meg az első Rubini illatomat a Fundamentalt, amely kedves tagja a parfümhárememnek! Így sokszorosan furdalta az orromat a kíváncsiság, hogy milyen lehet az új kreációjuk, amelynek különleges története van. Pozsgai Ákos jóvoltából már rögtön a Magyarországra való érkezés után kaptam mintát, tehát volt időm tesztelni. Szuperjó, tartós parfümről van szó.
A Rubini háznak így már három terméke is van. Tudom, nem túl sok, ám annál jobbak! Eddigi alkotásaik dinamikus, friss, trendi és nagyon egyedi volument képviselnek.
A Nuvolari fémes, csikorgó, kátrányos, bőrös, szexi illat!
Folyamatosan vibrál és egyszerre mutat avantgárd tulajdonságokat és időtlen klasszikus eleganciát.
Elfordítod a kulcsot, gázt adsz és felpörög a motor.
Érzed az orroddal is. Nyers, energikus benzin és fémszag valamint citrus keveredik össze egymással. Néha az orrba illan az olaj illata is, mintha egy erős fémdöggel húznál el, de nem…. az új Rubini csoda sodor magával!
Ki az aki belemerné keverni a kátrány, gumi abroncs és az aszfalt illatát egy parfümbe?!
Andreaék megtették!
A kompozícióból maszkulin erő árad, ám ez cseppet sem fullasztó!
Az indítás után bőrök, vetiver és fagyanták aromája csapja meg az érzékeket. A kezdeti fémes, benzin és olajgőzös vegyületek összesimulnak a bőrös jegyzetekkel.

A kompozíció összeolvad. Hűs mentajegyzetek is becsatlakoznak, rumaromák bódítanak. Megbújva fel – felvillan a bolgár rózsa is, csak azért, hogy bolondítsa és lazítsa az aszfalt szerelmeseinek fémes, égett gumis, kátrányos kipárolgását.
A parfüm alap akkordjaiban észrevehető az oud, a krémes ambroxan és a vetiver is.
A kivitelezés ismét extra! A parfümöt méretre szabott aszfaltba ágyazva lehet megkapni, melyet gumival kötnek össze.
Hatóideje, mivel extrait minőség nagyon hosszú.
Vonzásfaktora várakozáson felüli tömör erotika!
Nos…. Ez egy unisex parfüm.
És kedves Hölgyek! Ne higgyétek azt hogy csak az Urakon lesz mutatós ez az illat! Tagadhatatlan, hogy szuperek benne. De a nemrégiben megtartott premieren sokatokon éreztem, hogy mennyire jól állt és belesimult a bőrötökbe!
A Nuvolari vagány, szexis, bevállalós, füstös, kátrányos csoda.
Érdemes hát kipróbálni!
………………………… ……
Ő – Olaszország büszkesége – sokszoros motor és autóversenyző győztes, aki 1932 – ben Grand Prix Európa – bajnok lett! Abban az időben az autó és motorversenyzés hőskorában ez hatalmas teljesítmény volt. Repülő Mantovainak becézték!
Így a parfüm inspirátora tulajdonképpen a Grand Prix aranykora volt Nuvolarival az élen.
S hogy a kompozíció mennyire tükrözi a valóságot? Erre a válaszom egy határozott igen, ugyanis volt alkalmam beleülni egy 98 éves ma is működőképes versenyautóba.
……………………….

Alig hittem a szememnek!
Sohasem ültem versenyautóban és mit ad az Isten…. Rögtön egy 1923 – ban megépített makulátlanul gyönyörű kocsiba mászom be percek múlva!
Igen, jól hallod…. Bemászom, mert ajtaja nincs. S bár, nagyon szűk a hely, a lábaimat könnyen ki tudom nyújtani, de közvetlenül mellette már a váltó helyezkedik el. A bőrülések olyan kényelmesek, mintha fotelből ülve szemlélném a sok álmélkodó, mosolygó arcot, akik mellett elsuhanunk.
Az első generációs versenyautók még kétülésesek voltak. Erre azért volt szükség, mert a másikon a szerelő csücsült. Akkoriban egyetlen egy aszfaltpálya volt Európában – az összes többi földút volt. Egyrészt a technika hibái, másrészt a földút hepehupái miatt szükség volt szerelőre, hogy gyorsan javítson, ha beáll a krach. Az ő ülése 10 centivel a vezető mögött volt így a vállak akadálymentesen elfértek egymás mellett/mögött.
Olyan furcsa volt a fakormány keskeny mérete….!
Az indítás egy külön élmény volt, hiszen jó volt hallgatni ezt a szép egyenletes frekvenciában pörgő motorhangot, amely szinte csengett a levegőben. Na és az indulás! Egyből húzott! Feltűnt, hogy más a benzin szaga mint amit mostanában megszoktam. (Tényleg hasonlít a parfümére) A válasz sem késlekedett sokáig. Azért más az illat, mert speciális kenőanyagként még külön ólomadalék szükséges az autótartályba.
Óriási élmény volt ülni ebben az autóban….!

Ezek olyan pótolhatatlan értékek, amelyeknek ma már nincs áruk. Megfizethetetlenek, mert kincsek, emlékek a történelemből, és a géptechnika hőskorából….
A lámpákat például régen csak éjszakai vezetésnél használták. Rézből és üvegből készültek.
És hogy mekkora sebbességre képes a Salmson Val3?
Gondolj bele, hogy száz évvel ezelőtt akár a 100 km/órás sebességet is meghaladta földúton! Szinte elképzelhetetlen!!
Tudod…. Nem igazán hoznak lázba a kocsik! Én parfümrajongó vagyok és az is maradok.
Na de…. Ez más! Különösen érvényesül most, hogy a kivételek erősítik a szabályt!
A csillogó kék színben pompázó autó (Franciaország akkori versenyszíne) teljesen levett a lábáról….
Ó, ha beszélni tudna….! Akárcsak a régi villák és paloták….!
No, de erre szolgálnak a történelemkönyvek és az írók fantáziája. Képeket, színeket, érzéseket és illatokat varázsolnak a ma emberének.
Ilyen a Nuvolari is! Bemutat egy részt a múltból mai modern köntösbe aposztrofálva.
Őszintén ajánlom ismerkedésre az egyedi kompozíciót.
Szeretettel
(Parfümbűbáj)
Vélemény, hozzászólás?